curs de salut i immigració


OBJECTIUS:
Es pretén que al final del curs l’alumne sigui capç d’utilitzar  els coneixements adquirits en SALUT i IMMIGRACIÓ per a: 

  • adquirir una visió general de la patologia importada que podem trobar en el nostre entorn amb una visió principalment  sindròmica;
  • tenir una visió general de les diferents estratègias de salut comunitària per al treball amb els diferents col.lectius d’inmigrantes,
  • proposar un protocol d’actuació específic per als equips i
  • conèixer la necessitat del consell per a viatjers / immigrants / VFR.


TEMARI ONLINE:
UNITAT 1: PRINCIPALS DETERMINANTS SOCIO-AMBIENTALS (15H):Principals determinants socioambientals: 1.1 Geografia Mèdica: De la Medicina Tropical a la Salut Internacional.  1.2 Antropologia. 1.3 Economia i salut. Sistemes de salud en PBR. Abordatge interdisciplinar en la salut internacional: 1.4 Vacunació Internacional. 1.5 Salut comunitària. Educació per a  la salut. 1.6 Principals programes internacionals de control i erradicació de malalties (Malalties Negligenciadas). 1.7 Evolució de la cooperació internacional. 

UNITAT 2: PRINCIPALS PROBLEMES DE SALUT EN MALALTIES TROPICALS (20H): 2.1 – Introducció 2.2.-Malaria. 2.3.-Malaltia de Chagas. 2.4.- Leishmaniosi. 2.5.-Tripanosomiasi africana. 2.6.-Geohelmints. Esquistosomiasi. 2-7.-Filariasi. 2.8 .-VIH+ 2.9 .- Tuberculosi 2.9.-Infeccions de transmissió sexual.  2.10.-Dengue i altres arbovirasis 2.11. Protozous intestinals 

UNITAT 3: ASPECTES RELACIONATS AMB LA SALUT INTERNACIONAL (10H): Altres problemes de salut: 3.1. En els adults: 3.1.1. Lesions dermatològiques no infeccioses 3.1.2. Lesions oculars no infeccioses 3.1.3. Lesions traumàtiques 3.2. Pediatria tropical 3.2.1. Cura del nounat. Com augmentar la qualitat en l’atenció al nounat. 3.2.2. Factors determinants de Salut Internacional específics de la edat pediàtrica. 3.2.3. Mortalitat infantil i mesures preventives per a reduir-la.3.2.4. Programes de vacunació en països amb pocs recursos 3.2.5. Programes de nutrició. Lactància materna. 3.3. Fonaments d’epidemiologia: 3.3.1 Introducció a l’epidemiologia 3.3.2 Mesures d’ocurrència 3.3.3 Dades rutinaries de salut 3.3.4 Mesures d’efecte i d’impacte 3.3.5 Transmissiónde les infeccions 3.3.6 Disseny d’estudis i estratègies en el terreny 3.3.7 Tipus d’estudis epidemiològics 

UNITAT 6: PRINCIPALS QUADRES SINDRÒMICS (9H)
6.1: Síndrome febril. 6.2. Síndrome gastrointestinal 6.3. Síndrome respiratori. 6.4. Síndrome genitourinari 6.5. Eosinofília. 6.6. Cutani. 6.7. Hepatoesplenomegàlia 

UNITAT 7: ESTRATÈGIES DE SALUT PÚBLICA EN IMMIGRACIÓ (6H)
7.1 Cribratge de l’immigrant/viatger assimptomàtic/VFR.  Cribratge de l’immigrant d’alt riesc. 7.2 Salut comunitària i immigració. Maneig de la patologia importada. L’acció social dels agents de salut / mediador cultural /  traductor. Educació per a  la salut. 

 

UNITAT PRESENCIAL (15H)
CP.1: Presentació de casos clínics
CP.2: Discussió de casos clínics
CP.3. Preparació, presentació i discussió de treballs en grup

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s