OBJECTIUS: Es pretén que al final del curs l’alumne sigui capç d’utilitzar els coneixements adquirits en SALUT i IMMIGRACIÓ per a:
- adquirir una visió general de la patologia importada que podem trobar en el nostre entorn amb una visió principalment sindròmica;
- tenir una visió general de les diferents estratègias de salut comunitària per al treball amb els diferents col.lectius d’inmigrantes,
- proposar un protocol d’actuació específic per als equips i
- conèixer la necessitat del consell per a viatjers / immigrants / VFR.
TEMARI ONLINE:
UNITAT 1: PRINCIPALS DETERMINANTS SOCIO-AMBIENTALS (15H):Principals determinants socioambientals: 1.1 Geografia Mèdica: De la Medicina Tropical a la Salut Internacional. 1.2 Antropologia. 1.3 Economia i salut. Sistemes de salud en PBR. Abordatge interdisciplinar en la salut internacional: 1.4 Vacunació Internacional. 1.5 Salut comunitària. Educació per a la salut. 1.6 Principals programes internacionals de control i erradicació de malalties (Malalties Negligenciadas). 1.7 Evolució de la cooperació internacional.
UNITAT 2: PRINCIPALS PROBLEMES DE SALUT EN MALALTIES TROPICALS (20H): 2.1 – Introducció 2.2.-Malaria. 2.3.-Malaltia de Chagas. 2.4.- Leishmaniosi. 2.5.-Tripanosomiasi africana. 2.6.-Geohelmints. Esquistosomiasi. 2-7.-Filariasi. 2.8 .-VIH+ 2.9 .- Tuberculosi 2.9.-Infeccions de transmissió sexual. 2.10.-Dengue i altres arbovirasis 2.11. Protozous intestinals
UNITAT 3: ASPECTES RELACIONATS AMB LA SALUT INTERNACIONAL (10H): Altres problemes de salut: 3.1. En els adults: 3.1.1. Lesions dermatològiques no infeccioses 3.1.2. Lesions oculars no infeccioses 3.1.3. Lesions traumàtiques 3.2. Pediatria tropical 3.2.1. Cura del nounat. Com augmentar la qualitat en l’atenció al nounat. 3.2.2. Factors determinants de Salut Internacional específics de la edat pediàtrica. 3.2.3. Mortalitat infantil i mesures preventives per a reduir-la.3.2.4. Programes de vacunació en països amb pocs recursos 3.2.5. Programes de nutrició. Lactància materna. 3.3. Fonaments d’epidemiologia: 3.3.1 Introducció a l’epidemiologia 3.3.2 Mesures d’ocurrència 3.3.3 Dades rutinaries de salut 3.3.4 Mesures d’efecte i d’impacte 3.3.5 Transmissiónde les infeccions 3.3.6 Disseny d’estudis i estratègies en el terreny 3.3.7 Tipus d’estudis epidemiològics
UNITAT 6: PRINCIPALS QUADRES SINDRÒMICS (9H)
6.1: Síndrome febril. 6.2. Síndrome gastrointestinal 6.3. Síndrome respiratori. 6.4. Síndrome genitourinari 6.5. Eosinofília. 6.6. Cutani. 6.7. Hepatoesplenomegàlia
UNITAT 7: ESTRATÈGIES DE SALUT PÚBLICA EN IMMIGRACIÓ (6H)
7.1 Cribratge de l’immigrant/viatger assimptomàtic/VFR. Cribratge de l’immigrant d’alt riesc. 7.2 Salut comunitària i immigració. Maneig de la patologia importada. L’acció social dels agents de salut / mediador cultural / traductor. Educació per a la salut.
UNITAT PRESENCIAL (15H)
CP.1: Presentació de casos clínics
CP.2: Discussió de casos clínics
CP.3. Preparació, presentació i discussió de treballs en grup
buenos días. Soy medico Dermatologa y estoy interesada en los cursos de salud e inmigración y el de cooperación. Podría informarme a cerca de la modalidad, fechas y costo. Muchas Gracias