curs de cooperació


OBJECTIUS:
Es pretén que al final del curs l’alumne sigui capaç d’utilitzar els coneixements adquirits en COOPERACIÓ per a: 

  • conèixer la geoepidemiologia  de les diverses àrees tropicals i subtropicals dels països de mitja-baixa renda (PBR),
  • detectar els potencials  problemes de salut durant l’estància
  • capacitar els professionals per a estàncies curtes  i per a
  • proporcionar els coneixements bàsics per a tenir els criteris  per a poder discernir quines accions són positives i quines s’han d’evitar.

TEMARI ONLINE:
UNITAT 1: PRINCIPALS DETERMINANTS SOCIO-AMBIENTALS (15H):Principals determinants socioambientals: 1.1 Geografia Mèdica: De la Medicina Tropical a la Salut Internacional.  1.2 Antropologia. 1.3 Economia i salut. Sistemes de salud en PBR. Abordatge interdisciplinar en la salut internacional: 1.4 Vacunació Internacional. 1.5 Salut comunitària. Educació per a  la salut. 1.6 Principals programes internacionals de control i erradicació de malalties (Malalties Negligenciadas). 1.7 Evolució de la cooperació internacional. 

UNITAT 2: PRINCIPALS PROBLEMES DE SALUT EN MALALTIES TROPICALS (20H): 2.1 – Introducció 2.2.-Malaria. 2.3.-Malaltia de Chagas. 2.4.- Leishmaniosi. 2.5.-Tripanosomiasi africana. 2.6.-Geohelmints. Esquistosomiasi. 2-7.-Filariasi. 2.8 .-VIH+ 2.9 .- Tuberculosi 2.9.-Infeccions de transmissió sexual.  2.10.-Dengue i altres arbovirasis 2.11. Protozous intestinals 

UNITAT 3: ASPECTES RELACIONATS AMB LA SALUT INTERNACIONAL (10H): Altres problemes de salut: 3.1. En els adults: 3.1.1. Lesions dermatològiques no infeccioses 3.1.2. Lesions oculars no infeccioses 3.1.3. Lesions traumàtiques 3.2. Pediatria tropical 3.2.1. Cura del nounat. Com augmentar la qualitat en l’atenció al nounat. 3.2.2. Factors determinants de Salut Internacional específics de la edat pediàtrica. 3.2.3. Mortalitat infantil i mesures preventives per a reduir-la.3.2.4. Programes de vacunació en països amb pocs recursos 3.2.5. Programes de nutrició. Lactància materna. 3.3.Fonaments d’epidemiologia: 3.3.1 Introducció a l’epidemiologia 3.3.2 Mesures d’ocurrència 3.3.3 Dades rutinaries de salut 3.3.4 Mesures d’efecte i d’impacte 3.3.5 Transmissiónde les infeccions 3.3.6 Disseny d’estudis i estratègies en el terreny 3.3.7 Tipus d’estudis epidemiològics 

UNITAT 4: LA REALITAT DE LA SALUT EN EL TRÒPIC (9H)
4.1.Realitat assistencial en els PBR, 4.1.1 Conèixer la realitat assistencial i les  habilitats més importants, 4. 2 Patologia no infecciosa en les especialitats: 4.2.1Dermatologia. Oftalmologia. 4.2.2 Traumatologia. Anestèsia. Cirurgia 4.3.-Patologia Infecciosa: Estratègies / Programes de Control : 4.3.1. Malalties endèmiques 4.3.2.Malalties epidèmiques. 4.4.- Ginecologia i Obstetricia. 4.5.- Programes materno infantils: Nutricionals, camps de refugiats.

UNITAT 5: COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT (6H)
5.1.- Tipus de cooperació. 5.2.- Relació entre els actors 5.3.- Conceptes de viabilitat en cooperació. 5.4.- Cicle de vida d’un projecte.
 

UNITAT PRESENCIAL (15H)
CP.1: Presentació de casos clínics
CP.2: Discussió de casos clínics
CP.3. Preparació, presentació i discussió de treballs en grup

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s